2008年7月30日 星期三

工資問題

最近多番工潮,又再惹起我既不滿情緒。踏入 2008 年,公司既生意勁升,破紀錄當食生菜,上半年既累積生意係 07 年同期既一倍。因為我地係預繳式服務,所以多左生意即係對人手既需要會多左。為左保持服務質素,就一定要請人。黎見工既 expected salary 都比上年略為上升左 10 - 20%。本來我地都 keep 返原本既招聘待遇去請人,不過冇人肯返工,即係我地既 offer 應該係跟唔上市場既要求。於是我同老細提出不如提高招聘新入職員工既待遇啦,老細就唔想新入職既同事比舊人既人工仲要高。咁我就提出整體加薪約 5%,咁就可以解決到呢個問題。老細對我呢個提議表示不滿,認為同事已經有佣金,唔應該再加薪。但係佢又唔記得 08 年初既時候調低左新入職員工既佣金比率。即係表面上係「多勞多得」,實際上係玩數字遊戲將同事既部份佣金收歸國有。

雖然我唔係食佣既,不過作為管理層,面對呢件無良僱主又真係幾氣頂。做左咁耐一毫子人工都冇加過,只係識得搵機會扣我錢,我仲要個個月幫佢破生意紀錄,做得唔夠多又比佢卒,如果唔係有產假放,年頭我都唔撈了。而家連前線搵生意既員工應得既收入都係咁 cut,自已賺 double 但係連 5% 既人工都唔願加,唔單止請唔到新員工,仲會令原有既員工流失,咁我地年頭收左客人錢既服務真係唔知點提供。老細好似唔理解呢個問題既連鎖反應,只係一味 ban 我,認為工潮只係大公司既專利,唔關佢事。事實上我地見到既工潮只係冰山一角,有好多中小企都會面對呢個問題,只不過中小企既員工數目少,就算發老細難渣都未必有人知。一係就選擇搵工跳糟,費事浪費時間爭取。

如果中小企既員工大換血,就會影響到日常運作,作為老細既都幾頭痕下。其實好多人既要求加幅都唔係好高,只要肯加 below 10% 已經可以解決大部份既問題,響生意環境上升幾乎一倍既時候,點解仲要勒住果 5%?真係不解。

沒有留言: