2007年10月14日 星期日

Heart

做野要有 heart,即係 d 咩呢?



故事一

有一間 marketing 公司幫我地聯絡報館雜誌做下採訪寫下鱔稿,老細用呢間公司既目的係想美容院增加知名度同埋 sell 下我地既特色服務。呢間公司第一次幫我地安排採訪既時候,我已經不滿佢地既做野手法。首先佢地唔會 concern 美容院響星期五六日都係最忙的,佢地搵到一間報館肯黎採訪,不過要我星期五安排一間獨立房同埋一名美容師比佢地採訪,響最繁忙時間,美客師忙到連飯都唔得閒食,好多唔係 VIP 既客都冇獨立房用,你叫我點即時安排?當時我都要求佢地為我地設想一下,就算做採訪都唔「一定」要星期五的,而且佢地亦都冇一個 strategic plan 比我地,冇認真消化我地比佢既資料,只係某報館想報導咩 topic,就硬銷我地去配合報館。甚至有 d service 我地冇做既,都叫我地比報館黎採訪,有冇攪錯呀?有冇腦的?


我地假假地都係客,你收得我錢就要將我地既 benefit 擺響第一位,而唔係要我地遷就報館,呢 d 行為簡直係 bull shit。第一次既採訪響不愉快既氣氛之下進行,登出黎既效果都係強差人意,似係反宣傳多 d。見到 d 咁既採訪稿,我即時炮轟左間 marketing 公司,佢地話報館點登佢地控制唔到,不過會補償返比我地,老細先至冇咁慶。上星期果間 marketing 公司突然通知我地某雜誌會同我地登返個服務介紹做 compensation,但係果間雜誌社係唔會黎採訪的,因為 marketing 公司會比哂 d 料果間雜誌社云云。最後,我地既所謂 compensation,只係一小角既篇幅,似一個 cheap 廣告多過似一份宣傳稿。


呢單野激到我彈起,又打電話去炮轟一返。對話大致如下 (詳細內容太長,以下只係 main point 節錄)︰


我︰「有冇攪錯呀?今次份「compensation」仲衰過上一次,張相又肉酸又唔比我 approve 就出街,咁既野點見人?」
對方︰「唔關我地事 ga,我比左幾張相佢地揀,呢幅相係 Editor 揀的,唔係我揀的。Editor 揀咩相我控制唔到的。」 (推卸責任!)
我︰「你唔識比幅好 d 既相比人揀咩?點解比相之前唔比我地 approve?」
對方︰「d相都係你地比我地既。」 (又係推卸責任!)
我︰「我比左咁多相你就係比你有得揀,你求其 send d 相比 editor,又唔問我地,呢單野做仲衰過唔做。我地唔收貨呀!」
對方︰「唔係呀,我地未幫你登左個稿 lor,點可以唔收貨呀?」 (賴皮)
我︰「唔係你求其搵份雜誌是但塞幾隻字一幅相入去就叫做做左野 ga。做野要有效果先至為之做到 ga。」
對方︰「而家你即係話有效果先至叫有做野,冇效果就係我地冇做野啦。我地真係幫你登左份稿喎。上面寫哂你公司既資料 ga!」 (又係賴皮)
我︰「做 marketing 係要 do right things 呀!唔係寫左公司資料就叫做宣傳呀!篇野冇重點,張相又唔靚,又唔係 plan 好用邊個 media,下下都失驚無神要我地遷就報館,你地咁既做野方式我認為你地唔 qualify as 一間 marketing firm!」


之後我都費事浪費口水,cup 了線。

對話當中,我多次提出佢地收得我地錢就要同我地做 promotion plan,而唔係當我地係貨物咁,邊間報館想採訪就搵我地做佈景板,之後仲要理直氣壯「踩」我地細公司唔識野。反而我覺得間 marketing 公司只識吹水,完全冇 heart 幫客戶做 marketing planning 既野,同呃飯食冇分別。


故事二

老細為左貪平,搵左一間報價最「靚」既 design house 幫我地設計宣傳單張。當初我極力反對用呢間野,老細話我大花筒,有平既公司唔用反而要用一間貴既。呢間 design house 交貨慢同埋冇 follow up 就係人都知,佢地做出黎既 design 仲要係完全唔 match 我地公司既形象,只係識整 d 大眾小型美容院既街坊口味,完全上唔到大檯,整 cheap 哂公司形象,間接趕走有質素既客,因為客人見到我地 d 咁冇品味既宣傳品,自然會界定我地係冇質素既美容院。大眾既眼光就係咁,你幾有料都好,只要你既宣傳品唔吸引唔高貴,你就唔駛旨意搵到有質素既客。

早幾日,終於收到呢間 design house 交黎既設計,四個字「慘不忍睹」。我冇 call 返佢地,佢地交左貨比我 2 日之後先至識打電話黎。打黎第一句就問 outstanding invoice 幾時 settle,完全唔係應有既客戶服務態度。追完數之後先至問我收唔收到個 design。我冷淡地話個 design 完全唔得,我都唔識點同你講如何去改,因為之前所有 design 都係改黎改去都唔合符我地既要求,你地都係唔需要做勒。對方好似好愕然咁,仲話佢已經睇過哂 d design 先至比我。我打蛇隨棍上話︰「你睇過都係比 d 咁既野我呀?即係你公司根本冇辦法做到我地公司既野啦。既然係咁就唔需要再合作勒。」

佢重申佢地有做野,係我地要求太高云云。大佬呀,比得錢你賺就梗係有要求啦,仲有我既要求真係唔高,起碼有 2 間其他 design house 都做到。人地都係收貴你少少咋,但係我比得條氣順呀。做之前人地會好詳細瞭解我地既動機,交貨唔駛我三催四請,做出黎既 design 只需少許 fine tune 唔駛大執,呢 d 先至係有心做野丫嘛。

呢個故事既重點都係果句︰「Do right things!」

做野唔該有 heart 丫,做野前唔該思考一下你要做果件事有咩 purpose,要達到 d 咩效果先至好做丫。點解咁多人都只係識講︰「我做左野。」?係人返工都做野 ga 啦,問題係你做出黎既野 work 唔 work 丫嘛!做左野但係唔 work 即係浪費人力物力同埋寶貴既時間。做野唔係交功課比人睇,唔係你 OT 十九幾個鍾叫做有心,係你做出黎既野有冇 quality。

真係好討厭做野冇 heart 的人。

5 則留言:

J 提到...

香港真係好多 "好" 公司, 見識太多, 不能盡錄 XD

陳大文部落 提到...

這篇網誌令我感慨良多....

菲菲 提到...

唔知你有咩感概呢?

Hiuman 提到...

嗯...或者可以試下用懷柔既手段呢..
雖然果兩間公司真係好唔掂..呢個係不爭既事實...but淨係不斷比pressure佢地..淨係發佢地脾氣..係咪真係幫到件事呢??對件事有冇幫助呢?對自己有冇好處呢?
老細做左d決定..無論係掂唔掂.既然佢都決定左..我地做細.受佢錢財.唯有同佢消災....

匿名 提到...

雖然我冇打過工, 不過以上嘅我都幾有同感
冇效果嘅嘢做咗等於冇做, 分分鐘仲搞鑊哂添...

最攞命係d人仲要擺張"我做得好啱"嘅樣比你睇