2007年10月4日 星期四

Trainer 的神仙旅程

學習,可以隨時隨地,可以隨心所欲。只要,你仲想學習,何時何地都有教材。

雖然我係公司既 Trainer,公司內只有我教人,係冇人教我的,不過我時常找到學習既素材,尤其是響教人既過程,我都學左好多野。而我所學既野,完全唔係 academic 既野,亦都唔係 soft skills 既野,籠統 d 講,係一種只有自己先至體會到而旁人又一定學唔到既野。

今日上 training,好老實我冇事先準備教 d 咩,只係按一般程序 check 下佢地既進度,之後就即興同佢地上左個幾鐘既 training。上完之後,大家都好 enjoy training 既過程,同埋我好清楚佢地真係學識左某 d 野,而果 d 野係冇 syllabus 可跟的,同埋最重要係對佢地黎講係好有用的。最有趣既係,我響為佢地上 training 之前,對課題本身只係掌握左七八成左右,不過響 training 既過程中,自己自動腦震盪,即時通埋餘下果兩三成,我諗好多 trainer 都經歷過類似既神仙旅程。響教人之前,無論你做幾多準備功夫,你所掌握既都唔係十足十。不過當你同學員 interact 既時候,腦部自然運作,將你未掌握既部份全部迫哂出黎,簡直係思想既高潮。

響呢個過程,我充分感覺到去到咩位要落咩藥,到咩時候要教 d 咩,好有揮灑自如既感覺,好 high!呢 d 野,我唔可以稱之為 skill,不過絕對係我做 trainer 時比我學到既一門絕技。而呢門絕技,唔係教就得的,真係要自己體會過先至會明白。

做我秘書有時都幾執生,因為我一口氣「爆肚」左個幾鐘,仲即席響 whiteboard 度邊諗邊寫埋一大堆筆記,佢要即時抄哂我「飛紙仔」既 notes,仲要幫我打埋,諗落佢都幾陰功。跟我做野既人,有時學野都會好隨時隨地,不過未必有得隨心所欲。哈哈~

3 則留言:

匿名 提到...

影相之後抄返咪得囉XD 我上堂係咁影notes的

嗯, 我都覺得比起自己坐係度讀書呢, 去教一個唔識做份功課的同學的時候, 有d本來自己都唔係好明既位都會明埋

跟據我老師講話係因為教人個陣要將d碎件排好再講番出來, 個邏輯通咗, 所以教人會學得到更多喎

C.M. 提到...

呀,呢種神仙旅程唔止Trainer可以得到,連管理者(通過管理過程)都可以得到,真係開心。

就因為呢個神仙旅程,所以我都好enjoy 教人。

菲菲 提到...

癲狗︰

哈哈!當時我掛住寫,完全冇諗過叫同事影低 tim~ 下次可以慳返好多功夫。


c.m.︰

今日我又上左六粒鐘 training,明白左 2 樣野。第一樣係︰返啅係唔好味的。昨日講過既野今日再講,已經冇左果種興奮既感覺。第二樣係︰同一樣野教唔同既人,係有南轅北轍既效果。哈哈哈!

我極 enjoy 教人,不過唔 enjoy 教冇反應既人。