2007年8月9日 星期四

攪清楚

我店既舖係租的,死約仲有三個月就到期,生約又冇明文規定一定要租返比我地 (當年老細仲未有律師幫手睇約,唔識更改呢 d 條文),呢單野都已經夠頭痕了。屋漏就一定兼逢夜雨的,業主決定賣左間舖佢,令老細更加心驚膽跳,怕要隨時要執包袱走人。好在業主都叫做有返 d 良知,賣盤時講明係要租返比我地先至賣,所以我地暫時都唔駛擔心另覓新舖既問題。

不過新業主認為我地既租金太平宜了,所以響我地死約完左之後,要我地簽新租約,大幅加租百分之五十!好在我地原本既租金真係唔算高,所以加左百分之五十都唔駛死。老細一向最最最緊張錢的,加佢租喎,仲得了既?不過佢又唔想搬舖住,唯有頂硬上啦。之後老細就搵我傾,話加左租之後生意要增加百分之五十云云。好在我都仲清醒,同佢冷靜分析形勢。首先加左租就梗係要博命 d 搵錢啦,不過我地既 target 係 keep 人工加租金響生意額既一半就已經 ok 勒,如果只係加左租,人工或者人手冇加既,又點需要做多百分之五十既生意呀?我計過勒,只係需要做多百分之十就得勒。

之後老細又講︰「但係我個個月既支出都好緊下喎,有乜理由做左十個巴就可以攪得掂呀?我自己份糧都未出呀…」

未聽老細呻完,我就講︰「冷靜 d 先,以我地既經驗,只要營業額達到人工同埋租金既一倍,就有能力做現金儲備嘛。我店既營業額個個月都達標喎,問題絕對唔係出現響呢度。你諗真 d,你定比尖沙咀既所謂 target 只係剛剛夠交租同出糧,佢地仲要從未達標,問題就係出響尖沙咀度,因為果邊蝕錢,所以你要將我店既利潤補貼尖沙咀呀。所以你未有 cash flow 既問題 lor。」

老細好似如夢初醒咁問︰「下?係咩?果邊既成本好高咩?」

我即時計比佢睇,佢先至知實情係點。之後例牌又問︰「咁點解決?」

解決方法未講,先派下定心丸先︰「我店既同事當然要加把勁去跑多十個巴仙啦,不過呢度唔成問題。尖沙咀果邊就要攪返好同事既質素先,而家 Louis 走左,新請既同事又唔需要出咁高人工,打埋條數,你響人工度慳左既錢,岩岩夠你交加左既租金。所以數字上你係唔駛額外駛錢的。」呢招果然有效,老細即時定哂,吁一口氣︰「係喎,駛費冇多到喎,只係人工變左租金之嘛… 嚇得我丫~」

解決方法黎勒︰「好在 Louis 走左,新請既同事係比較 junior 的,雖然決策上佢唔會參與,不過行政同日常運作我唔駛擔心先。因為 Louis 唔鍾意做 admin 既工作,而家請既人既履歷全部都係 admin,起碼呢一 part 你可以放心先。仲有,我會多 d 過尖沙咀,一黎帶住新同事做野,二黎係睇住班女。當我地星期一炒左唔聽話既美容師之後,就會有殺一警百既效果,到時班女唔敢兇返你轉頭,除非佢地都唔想做姐。以前大家都知 Louis 唔聽我支笛,佢地可以趁我行轉背時玩陽奉陰違,而家新同事係 report 比我的,我仲授權佢監察住班女,佢地就唔會有挑戰公司底線既行徑出現勒。如果有,都係照炒唔駛比面,咁佢地就會慢慢知道公司係認真的,留低既就會認真工作,因為唔認真果班一定好快炒哂。只要公司行政果 part 攪好左,我就可以催谷生產力勒。」

好在我即時比老細攪清楚問題既所在,唔係邊間加租就卒邊間,應該係邊間有問題就攪邊間。咁先至玩得命長久的。

3 則留言:

匿名 提到...

yee? 地產agent 唔係咁講呢, 如一年生約一年死約, 死約係雙方都唔可以臨時唔租或加價, 但生約係租客有權一個月通知(死約完結前)唔再續租,不過業主無權取消生約的租約,亦不可以臨時加價...

我之前幾個地產agents都係咁解釋我知...我仲專登問清楚呢...

菲菲 提到...

每一張約既條文都唔同嘛,已經咨詢左律師既意見了,我地想原約續租都唔得哩。

匿名 提到...

續租都唔得?

小心點呢,下次要看清楚條款呀