2007年9月4日 星期二

談性格

最近睇緊一本書,係論 94 位女性既性格。一向喜歡研究性格學既我一見書名就諗都唔諗就買左。睇左一半,覺得作者其實對性格學一 d 認識都冇。書中所論既女性大部份都係歷史人物,佢地既性格係點,我當然無從稽考。不過作者響論述各人既性格時,用左大量形容詞同埋成語。例如︰剛烈、乖張、堅忍、傳統性格 (我都唔明咩叫傳統性格)、叛逆 (呢個係主觀形容,完全同客觀分析扯唔上關係)、從夫 (呢個仲唔明)、賢慧之類一大堆。當然要表達含意,就需要用下形容詞啦,不過用得太多同埋太空泛,只覺作者文筆虛浮,言中無物。其中睇左半本書,都只係睇到男性心目中既女性形象,對中立既性格研究完全起唔到啟發既作用。

性格學唔係一個用形容詞堆砌出黎既「學說」,先唔講派別,基本上大多數性格學都有根有據。有部份學說以行為左基礎,有部份以動機作根源,全部都有「因」有「果」,唔係求其塞幾隻形容詞可以討論到。

算啦,我都係當果本書係歷史故事睇好過。

不過睇書既時候,好多時都有同作者交流既感覺。呢位作者,真係交流得好辛苦。因為我好難認同佢既講法。為左練下自己既「堅忍」同埋「寬大」,我會睇哂佢既。

1 則留言:

J 提到...

你呢個 "故事" 令我諗起我學算命的時候睇命例的感覺 :-P