2007年9月11日 星期二

手勢

美容師或按摩師要見一份工,有一個指定動作,就係要試手勢。始終美容係一門手勢,唔係話你做左幾多年就一定做得好。今日又有一個好例子。

今日黎見工既係一個做左八年美容行業既人。頭六年係做面部護理,近 2 年係做纖體同按摩。見佢有年資又好似識好多野咁,於是就試左佢多方面既手勢。一試之下,真係有 d 嚇人,做左 6 年 facial 都只係識基本動作,冇變化亦談唔上有技巧。我有部份初級美容師既手勢都好過佢。之後試按摩,又係只得基本動作,穴位同淋巴都識分,點做按摩?之後再試纖體手勢,只可以講句有待改善。同埋每試一樣野都問佢︰「如果我係客,你會比 d 咩建議我?」佢都答唔出。即係佢以前每天既工作就係機械式咁做。不過又唔怪得佢既,好多大美容院既分工都好細,美容師只需跟公司既指定手勢照做就得,開單既野就交返哂比 sales。所以響大公司度做左好耐既美容師,事實上係做又唔係好做得,talk 又完全唔 talk 得的。

手勢呢關合格邊緣,之後再考埋佢 sell 野,果然係完全唔掂。但係佢既叫價就係我既比出黎既一倍,佢仲話之前都搵開咁多。美容業真係咁多水位?可以出咁高既價錢請一個樣樣都半桶水既人既?自問我地公司請佢唔起勒。響中小型美容院度做,看似辛苦,不過我既美容師個個都比佢做得好同識 sell 野,識得自己搵位入客,識得比建議客人,識得一條龍服務,簡稱「全能」。我唔駛請個全能既人返黎,但求佢既手勢 ok 同埋肯學 sell 客,同埋唔好以為自己做過大公司就巴巴閉嫌我地細就已經得勒。見左咁多美容師,我對大公司出品已經不存任何希望了,因為佢地出產既只係一副機器,並唔係美容師。

沒有留言: