2007年9月11日 星期二

學校沒有教的事

星期六才剛返工既學徒,聽日極有可能要面對社會既一個殘酷事實,就係被解僱。佢既命運如何,要等聽日 Annie 返黎之後決定。不過相信佢都凶多吉少。

小妹妹冇做錯事,亦都冇唔聽話,不過佢既性格實在太太太太太被動了。唔識笑,唔識同客打招呼,唔識做野時唔識問人,唔識講說話時有少少抑揚頓挫,唔識接電話,唔識同同事相處… 太多太多了。其他同事都忙於自己既工作,唔係咁多時間可以教佢野。不過佢既工作其實都係 d 手板眼見功夫,只要見到野就做就已經冇問題。同事對學徒既期望不嬲都唔高,只要唔好攪亂檔同埋識得幫頭幫尾就得勒。

呢位妹妹仔雖然都算聽話,不過響商業社會,唔係單憑聽話就可以的。美容行業係服務行業,教過佢要笑,要講說話時唔好太平板,見到客人要打招呼之類既基本野,但係佢完全做唔到。佢把口撬極都唔開,同佢傾計都冇反應,有時想幫佢融入工作都幫唔到。今日有同事走黎問我︰「點解請個啞既返黎既?」。其實佢黎見工時,我都同老細講過呢個妹妹仔好 dry,講野太簡短,唔識表達自己,有少少隱青 feel,不過老細過請唔到人,是但請住一個先啦,咁佢返左工勒。都係我唔好,我應該堅持唔好請佢,咁佢就唔駛返工幾日就要面對被解僱既窘境。

而家好多年青人都慨嘆搵唔到工,其實我仲慨嘆。點解而家既年青人咁冇活力,咁冇能量既?徒具軀殼卻沒有靈魂,你話幾可悲?雖然學校冇課堂係教培養心智、人際關係、溝通等等既知識同技巧,所以而家既新一代會如此…

仲有,今日見左另一個妹妹仔,把口就 be li ba la,不過一睇就知佢神經質。我只不過係想請一個普通既女仔姐,點解咁困難?

2 則留言:

匿名 提到...

可能佢係冇乜自信0個種人,初初出身已經有咁既下場真係可能令佢一沉不起...
理性0黎睇,公司唔係善堂,唔會白白俾錢養0的唔岩資格既人;感性0黎睇,我真係好同情佢...

菲菲 提到...

曾經,我都有少少同情佢。

不過初出茅廬既菲菲都試過因為唔主動唔識撈而被解僱過。當時我有唔開心,但而家諗返起,係一種恩賜,因為我上左一課。

仲有,今日同佢講時,佢冇咩反應。我問佢︰「你有咩想講?」

佢既回覆係︰「多謝。」

呢件事,大家都有反思既空間。