2007年9月9日 星期日

學徒

為左減輕美容師既「非生產性工作」(即係增加美容師既「生產性工作」),同埋為公司加添一個比較聽話既員工,我地請左一個學徒。

初初登招騁廣告時,有好多女仔打電話黎應徵。同其他工種一樣,make 左 appointment 又真係有黎見工既人只得兩三成。以前 in 人時會好小心安排時間,仲會響 in 人之前刨下份 CV。不過事實上,好多約好左會黎既 candidate 最終都係冇出現過。而家我唔會再放咁多心機響準備功夫上,只係隨便同個 candidate 約個時間,黎既就見下,唔黎既都唔會影響我既日常工作丫嘛。最近老細問親我有幾多人黎見工我都答唔出,因為我已經唔再相信打黎問工既電話。

響幾位有出現既女仔當中,只有一個唔係「啞」的。其他幾個都係我講多過佢講。問佢點解想入美容行業又答唔出,問佢地有咩優點缺點都答唔出,真係啤一聲。最後,我選左唯一一個有反應既女仔,講好左返工時間同埋日子,到最後都係冇返工既。哈哈哈~ 而家既年青一代就係咁,問你死未!響冇得揀既情況下,又搵左另一個女仔返工。呢個女仔中選既原因好簡單,因為佢既 expected salary 係最低!撗掂個個都揀唔落手,不如揀個最平既,如果佢做得住就加佢少少人工當獎勵,如果佢做唔住都可以將公司既損失減到最低丫。

個女仔有返工,真係有責任感!個女仔 17歲卜卜脆,呢份工係佢中五畢業既第一份工。可能係第一次工作,見佢返工時係戰戰兢兢咁。說話唔敢多講,有野唔識唔敢問,係我同 Annie 發現佢呆企響度等人「打救」先至知佢遇到工作上既問題。我諗我地真係要付出大量既愛心先至可以栽培呢個女仔成為一個幫到手既學徒。佢要成為初級美容師,唔知又需要幾耐呢?

仲有,請左呢個學徒之後,又體會到美容行業既一 d 傳統問題。要入美容行業,唔係讀幾張 cert 或者 dip 就可以入行的。如果有讀過,只係代表對美容行業有基本認知,同正式做客仲有好大段距離。客人真金白銀比左錢出黎,唔會希望有未滿師既學徒掂佢塊面的。所以學徒係冇機會為客人做面部護理。初入職既美容學徒只可以做店內清潔、執床、準備及收拾物品、清潔工具之類既「下欄」工作。直至美容學徒掌握到店務既工作之後,店長先至會慢慢教授實際做客既技巧。呢段時間既長短,就視乎學徒既吸收能力勒。學得快既一年左右滿師,之後就可以接唔醃尖既客人黎做。換句說話,所有美容師響初入行時都做過亞四,都試過比其他同事點到你慌,所以而家有學徒返工,就好自然比班美容師好似報仇咁點到佢暈。

美容界世途險惡呀,所有野都係表面風光咋。妹妹仔,過到呢一關先啦,連少少苦頭都吃唔到既,唔適合佢見人歡笑背人爆粗既「美麗事業」呀。

1 則留言:

J 提到...

請人係一件好有趣的事, 我之前間公司都算經典了. 不過呢 d 野都係唔好公開喇 XD