2007年6月27日 星期三

性格

近幾年,我對性格學產生左濃厚既興趣,所以不斷去睇有關書,同埋去上下有關既 course。自知資質魯鈍,都不敢班門弄斧,不過都有少少心得想分享一下。

性格係天生既,呢點係不容置疑。性格係 d 咩呢?係人面對外界作出反應既模式。性格係改變唔到既,大家眼見既改變只因為受左教育、經驗影響、人生煉歷等等既因素影響左表現方式,但係核心係唔會變既。舉個例,一個事事嚴謹既人唔會真正識識得鬆弛,佢既內心都會嚴謹的。瞭解一個人既性格,可以改善相處、溝通、鼓勵、合作、兩性關係、工作關係等等既一大堆問題。所以我就好有興趣學勒,有用丫嘛。 XD

性格學有好多學說,我才疏學淺,只係認識左幾樣。以行為模式而作粗略分類既有 DISC,只靠表面行為而初步判斷性格類型。不過世上幾十憶人,又點會只有 4 種丫。另一種係天主教流傳已久既九型人格。九型人格係係以探討動機為核心,所以單憑行為係判斷唔到類型的。要判斷,就要透過大量既印證先至可以做到。而另一種就係 MBTI,呢種係分 16 個類別的,比九型仲難正確掌握。MBTI 可以由內至外咁分類,我都仲未熟讀呢 16 類哩。

性格學既學問其實係好精確同實用的,要掌握當中既學問,我仲有排修煉。響進行銷售訓練時,我都會引入最基本既 DISC 做教材。因為 DISC 只有 4 個分類,同事易於學習,同埋響銷售時,你根本冇時間去探討人地既核心,唯有搵 D 以表面證供就可以歸類既方案啦。呢 D 易學又易用丫嘛~

唔知呢度有冇朋友都係研究性格學呢?如果有既,請留返片言隻字比我,讓我有機會向大家學習下丫。

沒有留言: