2007年6月30日 星期六

欣喜

幾個月前公司來了一位新美容師,佢黎左香港只有幾年時間,對香港既文化都仲未係好熟悉。而且佢廣東話既表達能力都係一般,初初黎到時佢都遇到好多障礙。例如佢同同事溝通時成日辭不達意,攪出好多誤會,而且佢記性認真麻麻,呢頭講完一陣就唔記得,成日激到性急既店長死死下。仲有,佢唔多習慣我地既經營方式,一般比得起錢既客人我地都會做到最好,而比較平民化價錢既客人我地只會做基本應該要做既野 (都唔係求其做,只係層次上有分別)。而佢呢,太用心對客勒,做客前都唔留意個客比咩價錢,就統統做到最盡,d客梗開心 ga,不過有好多後遺症之嘛。第一︰d客人係唔可以 mark 實邊個美容師做既,所以公司都有規定各種服務既指定動作,方便每一位美容師都知道唔同既客人要點做。如果果位同事太細心幫個平民化價錢既客做,下次輪到其他同事做既時候,其他同事會按公司既指示做,咁個客就覺得我地既服務水平不一,你叫其他同事點向客人交待?第二,美客院既服務由幾十元至千幾元不等,如果客人付出幾十元,得到既服務同比左千幾元既客人係一樣既,咁我點 upgrade d 客人做貴 d 既服務?咁即係倒米,以後 d 貴價 plan 唔駛旨意賣啦。因為以上既情況,同事曾經一度杯葛佢,因為佢做壞哂規矩,令到大家做客同埋 sell 客時都出現阻力。

另外,原本既同事都經過一年以上既銷售特訓,響賣野方面既技巧都提升左唔少,對比起新同事,仲要係新移民,差別實在太大勒,好多時客人再買野時都會選擇資深既同事,所以新同事既生產力一直偏低。

就住以上既情況,我同店長都向佢解釋過做不同既客要留意公司指示,sell 任何野前都要店長幫手,仲要不停重複又重複咁同佢講,因為佢真係好冇記性。不過好在佢都係願意學習同埋都幾勤力,響其他同事賣野時佢都有從旁留意,雖然佢仲有一段路要走,不過精神可嘉。漸漸其他同事見佢都唔係有心攪咁多大頭佛出黎時,對佢既態度都叫做好左少少,起碼冇杯葛佢先丫。

昨日我同店長去左尖沙咀開左大半日會,返到本店時睇到佢開左 2 張單,係響冇同事協助下完成,當時我既喜悅係非筆墨所能形容。佢已經開始掌握到響度工作既竅門勒,黎緊既日子,希望佢可以為自己爭返一口氣。

做訓練既人,最開心莫過於見到學員有突破自己既能力,識得自己扭轉逆境,呢 d 先係響香港生存之道。希望其他土生土長既香港人可以學習一下,唔好成日怨天怨地怨唔公平,命運係掌握響自己手上的。都係果句︰奇蹟係會發生響願意付出的人身上。

1 則留言:

野蠻郡主 提到...

我睇完之後都要好好咁檢討一下自己。係咪寵慣晒。