2007年6月25日 星期一

觀人

由於工作關係,由初初出黎社會做事開始,日日都要成日面對唔同既人,仲要響好短既時間之內令對方信任我,比錢我 (做 sales 就梗係要人比錢我啦~ XD),我相信最重要既並唔係我有好強既口才,而係我好認真咁觀人於微。

做 sales 既大忌係講多過聽,其實要做成生意,比講黎得重要。每一個客人都有自己既需要,甚至佢係冇需要,不過要發掘佢既需要,一 d 都唔容易。最大既關口係,客人願唔願意比你發掘佢既需要。客人要拒絕一個銷售,最簡單直接既方式就係唔理你,當你透明。當你既客人當你唔存在,冇反應比你,最緊要係瞭解一下點解客人唔比機會你。呢個動係極之重要,因為好多大生意都係因為客人拒絕而產生的。好多做 sales 既都埋怨客人冇反應,我就認為客人唔比反應都係一個反應,問題係做 sales 既有冇用心去解讀呢個反應姐。

就算客人冇反應都好,做 sales 既都要多留意客人既容貌、身體語言、眼神、衣飾、氣質、聲調 (如果有出聲既話)… 基本上係一切一切… 唔單止要睇表面,仲要睇協調性,先至可以判斷呢個客人既意向。如果客人不說話,就要搵出客人不說話既動機,再抽絲剝繭一層一層搵出打動客人既重點,呢一切一切,一定要響數分鐘內完成,如果唔係單生意就會拜拜。

做 sales,最基本既唔係識唔識講野,係識唔識睇客既野。最唔識睇野既 sales,再識講都只會講錯野,流失客戶。相反,識睇客既 sales,佢唔駛好好口才,都自然有生意。呢幾行字,寫就好快,不過要識用都唔係三兩日既事。我資質愚鈍,學左幾年先至識得少少皮毛,家陣仲膽粗粗教d 同事要觀人於微,目的只有一個,就係希望做銷售既朋友,請唔好再盲目 hard sell 勒,得把口搵唔到食 ga。我最好數既時候,真係唔駛點講野 ga,識聽識睇之後整返個一語中的就得 ga 勒。一個眼神,比千言萬語更有效!

沒有留言: