2007年7月6日 星期五

淚水的意義

又係尖沙咀例會的日子,例牌地 d 同事又係鴉雀無聲連番悶場,尖沙咀的同事實在太冇反應勒。會議開到下半部,我建議大家輪流企出黎,講下對公司既感受,由最資深果位 S 同事開始。初初佢都唔知講咩好,經我同店長 (我既好拍檔) 引領之下,就開始講左少少野。不過都係 d 表面說話,講左一陣之後,我就趁機開啟左佢既既心扉。

當時我問︰『你響度做野有冇大家庭既感覺?』語畢,S 同事即刻眼濕濕,仲檸轉面喊起上黎。之後有另一位 Y 同事即時企左出黎同大家講︰『之前我做果份工既時間比較耐,所以大家都可以好似一家人咁,可以好 close。可能等我做得耐 d,就可以有大家庭既感覺。』佢一邊講一邊喊,好大感觸既一句說話。呢個時候,喊緊既 S 同事即時檸返轉頭面向我地,接住講︰『其實呢 d 唔係時間既問題。』言下之意,即係佢地唔係因為唔熟絡而有溝通障礙,而係因為其他野。第 3 位K 同事響呢個時候都已經忍唔住喊左出黎,亦都發表左佢既想法︰『之前我做果間公司,人事太複雜,好多是是非非,令人透不過氣,呢度人雖然少,但係唔會有是非杯葛呢 d 問題。我響舊公司比同事杯葛,覺得好難受,明知提早解約要賠錢,都冇辦法留低,呢度既同事都好好,做野都好開心。』

S 同事一邊抹眼淚一邊講︰『其實響呢度,開到單唔係只係為左錢,都好想有人鼓勵下,比下建議我地,有時個腦實哂都唔知同客人講咩好,自己一個又未必諗到咁多,其實公司既訓練真係幫左我好多,好多時我用返你地教既野去同客講都好成功,如果可以多 d 提點同鼓勵,我地會做得更開心。』響呢一刻,雖然佢地全部都喊都個妝溶哂,但係呢一刻佢地既剖白令我覺得佢地好美麗,一種發自內心的美麗。我都好開心佢地肯講出心中既說話,同埋同事肯定我地既工作,當時我既喜悅係難以形容的。做訓練既人,遇到呢一刻最感動。

之後佢地仲互相道歉,因為平日工作上都有少少磨擦,慢慢變成誤會,大家都趁呢個機會向同事致歉,同樣大家都冰釋前嫌,破涕為笑。呢一刻,我感受到佢地開始願意為呢個大家庭貢獻自己,亦感受到佢地開始互相信任同埋接納。我真心希望每一位同事都視同事如家人一樣,只有互助互愛,先至可以真正發揮出團隊精神,同事先至有歸屬感。

會後,老細同我地幾個管理層開會,佢問我地對呢件事有咩睇法。我既睇法係,終於破冰了,溝通源自信任,今日佢地願意坦誠面對,絕對係好開始。眼淚,真的很有意義。

後記︰
尖沙咀既行政同事,見所有同事都哭成淚人,有 d 手足無措,曾示意店長打圓場,好在店長冇咁做。咁難得佢地願意講心底話,冇理由要阻止佢地的。唔係每一間機構都願意花心思去瞭解員工既需要,唔係每一個地方都容得下赤子之心,既然佢地願意信任,我地又何必打住呢?

今日,令我十分難忘。我更愛呢份工,因為我知道同事都需要我。而且我更印證左我既觀察力,佢地唔出聲唔代表冇意見,只係代表佢地唔願意甚至唔敢發表。佢地唔發表唔代表冇事發生,唔開心日積月累只會白白令同事離開而不知所以,如果我地要同事真正同心協力,就要令佢地工作得開心。今日好彩有個機遇比我解到佢地既心結,可以鞏固一下尖沙咀岌岌可危既境況。呢招兵行險著都幾牙煙,好彩我真係冇評估錯誤,否則呢件事唔會有個令人感動的結果。

再補充一句,老板娘會後都唔知點解同事會喊,呢單野先至最 kick 手。

2 則留言:

匿名 提到...

我都有朋友以前係做中小美容 marketing﹗呢行女人多....一定好多是非啦,睇完,只係想講﹕個blog好睇﹗妳要努力﹗

菲菲 提到...

多謝你既支持,我一定會繼續努力!