2007年7月19日 星期四

動腦筋

剛才做左陣銷售訓練,主要都係訓練佢地講解美容療程既方法。有位同事 Pansy 好努力咁抄筆記,抄左一大堆之後,我就叫佢試講一次比我聽。講既過程資料都叫做足夠,不過完全冇說服力,越聽越悶,又點會打動到客人呢?

年資比較長既雯雯就提議 Pansy 要多動腦筋,唔可以將知識好似搬字過紙咁唸比客人聽,客人黎美容院既目的唔係黎上課,如果客人黎到次次都要聽一大段資料同理論,係極度趕客的。雯雯唔係得個講字 ga,佢即刻示範左如果將資料同埋理論溶入與客人有關既事物,令到客人有興趣繼續聽落去,仲令客人覺得好值得嘗試,咁就有銷售既效果勒。

雯雯示範完之後,就叫 Pansy 試講一次,佢就話自己個腦一片空白,咩都諗唔到,所以唔肯講。都未等我出手,雯雯已經忍唔住話佢勒。「做美容師唔係單靠手勢好就搵到食 ga,你要比客人知道你有幾專業同埋有幾細心,佢地先至會幫赻你 ga。唔可以次次問親你野都話一片空白 ga,除非你唔駛出糧就可以唔駛用腦勒。尤其而家競爭咁大,唔用多 d 腦係搵唔到食 ga!我地話你唔係要針對你,係想你好先至叫你諗多 d 野,我都唔可以次次都響你身邊幫你 sell 埋 ga,你都唔想做黎做去都冇進步掛?」

呢番說話由同事講出,比起由我講出既說服力大好多。因為唔係我一廂情願硬塞 d 野比佢,而係由有實力既同事話比佢知,希望 Pansy 真係會明白同事既苦心同埋當中既道理啦。

見到雯雯有咁大既進步,由唔識至到識,而家仲識教同事,我都好鼓舞 ga。以前我既導師有一句名言︰「你既成績代表左我既成績。」所以同事既成績即係我既成績,見到佢地唔單止學識我教既野,仲學識自己學習同埋繼承教學相長既精神,如願足矣!

沒有留言: