2007年7月17日 星期二

致 Recluse 兄 - 再談性格學

多謝 Recluse 兄對 MBTI 一文既意見。先講下九型人格既起源,我真係要 check 下係邊度先,因為之前上堂都係聽導師講,冇翻查過就照信如儀,我會儘快搵出答案的,多謝提點!

其實要從人類既表面行為去判斷一個人係咩類型,我相當只有 DISC 先至可以 (因為呢套理論都只係因應表面行為而粗略分 4 類),其他既方式都唔可以單靠觀察或者做問卷可以找出真正答案,尤其係九型人格,因為呢套方法係以 "動機" 作基礎,根本唔可能一眼就分得出。

講返 MBTI 先,依菲菲愚見,要分 E 同 I 唔係靠行為去分辨,而係以動力既根源去分辨,所以表面真係睇唔出的。E 型人既動力根源係比較多相互影響同埋求寬的。而 I 型人就則注重內在精神同埋求深的。如果要從表面睇,E 型人傾向於講左先至諗,即係個口快過個腦。而 I 型人就傾向諗清楚先至講。 E 型人性格係真正地外向,出席親聚會都好投入的。呢點要好小心,因為大家出黎社會做事既,都會響特定既社交場合有特定既手腕,同埋呢 d 手腕好多時都係後天訓練返黎的。如果要分辨自己係 E 定係 I,首先要問一問自己,究竟我真係每一次同大班人一齊都樂在其中丫?定係有時係為左唔好掃人興而表現得開心投入呢?所以 E 同 I 係只有自己先至知,其他人見係都好似幾 "外向" 就會認為你係 E。

無論係 E 或者 I 都好啦,都會因應環境而需要 adjust 一下自己既行為。所以單靠行為判斷係唔準的。而且都好有機會係兩邊既取向都相近都唔出奇 ga,唔係咁多人係極端 E 或者 I。同埋行為係以 T 同 F 作區分的,並唔係 E 同 I。如有錯漏,請指正!

菲菲比較蠢,需要花大量時間去觀察,同埋同朋友討論先至敢分辨某人係邊一類。菲菲亦都有緊記一點,不會標籤任何人為某一類,因為人人都唔喜歡被人標籤。學左性格學都係以 "運用" 為主體,只要多觀察同埋多細心推敲,都可以從多角度既 "證據" 去辨別人地係邊一類。最直接既方法,莫過於以 "行為驗證行為" 去判斷。簡單 d 講,如果你認為某人係邊一類既,都會知果一類人對提問既反應,只要肯去開口同人溝通下,再觀察證據,就比較準確。

仲有,真係好多謝你既鼓勵,我會更加努力的!如果再見到我 "寫完先至諗" 既話,請多多提點!

沒有留言: