2007年7月23日 星期一

發問的藝術

發問本身係一門藝術,尤其應用響銷售行業,適當既發問可以更瞭解客人,到埋門一腳既準確度就會高好多。

菲菲有一份「問卷」,係設計比同事用的。當然同事唔係搬字過紙咁問啦,份問卷係一個 guideline,比同事知道咩時候要問 d 咩,同埋需要知道客人邊方面既資料先至可以有把握擊中佢地既需要。知己知彼,百戰百勝,係做銷售既基本原則。一味硬銷係搵唔到食的,仲會換來「黑店」既惡名,絕對唔化算。要客人笑住比錢你駛,一定要對客人既需要同經濟狀況有基本掌握,仲要完全得到客人既認同,佢地先至會安心比錢你。

好多 sales 響掌握客人既需要同經濟狀況都冇問題,不過響獲得客人既認同方面就欠缺功力勒。要令客人認同,係要問大量引渡性問題,時攻時守,細心注意客人既每一句每一個動作,引領客人跟住銷售人員既思維走,咁個客就自自然然會認同勒。要有呢方面既功力,真係要練的,唔係三言兩語可以學識既功夫,此乃銷售內功也。菲菲當年要日日操 2 粒鐘,操左成年先至敢肯定自己用得好。每次既操練都係做 drilling,即係模擬銷售,其他同事扮客,我要模擬實況去 sell 位同事,細心處理每一個環節,老頂就響旁邊比分,之後比意見,我就要響下次既訓練度改善。日復日咁操,好多野都變左做本能,例如用字、語氣、起承轉合、聆聽、處理突發場面等等,都已經熟能生巧。

當時有好多同事都反對做 drilling,覺得好浪費時間,不過菲菲就好珍惜 drilling 既日子。因為自己係唔會知自己有咩地方做得唔好既,旁觀者清嘛。同埋我好信任老頂的,大家坐埋一條船,我係佢既搵食工具,唔通佢會比蕉皮我踩咩。而家我既老頂係老細,唔係銷售方面既精英,已經冇左呢支歌仔唱了。所以我就做左 Trainer 既角色,去訓練班妹妹仔。而家一星期只係得一次 drilling 佢地都嫌多,後生一輩既妹妹仔真係好唔捱得。咁既進度,要佢地有我既功力真係有排等。

後記︰
同事成日話︰「你係大學畢業就梗係識啦。」銷售關讀幾多書咩事?銷售係日積月累磨練返黎的,同讀幾多書冇直接既關係。

3 則留言:

J 提到...

"How to ask a right question" 確實係一個 art, 只能意會, 不能執著手去教. 我響公司當中度, 呢方面都算係能手也, 可惜似乎無人想去學, 我教完 d 人都係哦哦連聲算數, 咁仲可以點? 雖然我講野的表達技巧尚待改善, 不過唔代表我講野無 point 哩. XD

drilling 的問題, 我做緊呢種公司就唔會有呢 d 野囉, 不過好明白, "劣幣驅逐良幣" 確時有發生. "劣人迫走好人" 也註定會歷史重演 (有 d 借題發揮, 請見諒!)

菲菲 提到...

劣人驅逐良人… XD

以前我會選擇轉工,而家我要學會越級挑戰,要戰勝惡勢力!XD 呢d純粹係好勝心理作祟,同正義感無關~

J 提到...

對我來說, 已經俾左足夠時間同 effort 去應付, 當你遇著一個係房或電郵度講好晒, 轉個頭就話自己無講過的老闆, 恕小弟難以溝通, 也無謂同呢 d 人溝通. 既然早有定案, discuss 唻把鬼乎?